Rola wyspecjalizowanych agencji, konsultant贸w i sfer interesu w procesie komunikacji marketingowej w polityce.

Personalizacja kampanii i rosn膮ce znaczenie doradc贸w politycznych, zdaniem wielu autor贸w s膮 widocznym skutkiem zastosowania zasad marketingu w polityce[1]. Przyjmuj膮c regu艂y post臋powania marketingowego wyra偶a si臋 niejako zgod臋 na fachowe przygotowanie i zarz膮dzanie kampani膮. Kampania wyborcza zdaniem ameryka艅skiego specjalisty Neil Collins'a jest "Jak trzyaktowa sztuka. Fina艂owy akt pojawia si臋 tylko w dniu elekcji"...

Czytaj wi臋cej...

Rola 艣rodk贸w masowego przekazu w komunikacji marketingowej w polityce.

Okre艣lenie 艣rodki masowego przekazu w Polsce cz臋sto u偶ywane jest do oznaczenia prasy, radia, telewizji i Internetu, lecz na 艣wiecie cz臋艣ciej spotyka si臋 dok艂adne t艂umaczenie z j臋zyka angielskiego: "mass media of communication" czyli 艣rodki komunikowania masowego. Popularne jest te偶 skr贸cone okre艣lenie tego terminu jako media masowe lub po prostu media, u偶ywane te偶 w brzmieniu oryginalnym mass media lub 艣rodki masowe. Ze wzgl臋du na ich liczebno艣膰, systematyczno艣膰 dzia艂ania, masowy ich odbi贸r, zasi臋g, regularno艣膰 nadawania i przede wszystkim powtarzalno艣膰 sta艂y si臋 one "centralnym i konstytutywnym elementem wsp贸艂czesnego spo艂ecze艅stwa.

Czytaj wi臋cej...

Kampania negatywna

W sferze polityki bardziej ani偶eli w sferze marketingu przedsi臋biorstw dochodowych ludzie godz膮 si臋 na mijanie si臋 z prawd膮. Zdaniem W.Potwory i M.Duczmal dzieje si臋 tak dlatego, 偶e polityk臋 traktujemy "艣wiadomie lub nie艣wiadomie jako sfer臋 umown膮.

Czytaj wi臋cej...

Instrumenty komunikacji po艣redniej - dzia艂ania public relations.

Public relations w dzia艂aniach kandydat贸w czy partii politycznych podejmowanych w trakcie kampanii wyborczej oznacza g艂贸wnie sta艂膮 dzia艂alno艣膰 informacyjn膮 i propagandow膮 i stanowi nieodp艂atn膮 form臋 komunikacji marketingowej. Brytyjski Institut of Public Relations okre艣la termin ten jako: "planowane i ci膮g艂e wysi艂ki, maj膮ce na celu ustanowienie i utrzymanie wzajemnego zrozumienia i zaufania pomi臋dzy dan膮 organizacj膮 a spo艂ecze艅stwem".

Czytaj wi臋cej...