Barwy kampanii dla Polonii

Z roku na rok, z wybor贸w na kolejne wybory ro艣nie liczba zarejestrowanych Polak贸w, kt贸rzy pragn膮 wzi膮膰 czynny udzia艂 w demokratycznym akcie. Frekwencja Polak贸w poza granicami jest tak wysoka, niemal 偶e ksi膮偶kowa, jakiej 偶yczyliby艣my sobie r贸wnie偶 w kraju. Czy rzeczywi艣cie g艂osy oddane przez Polak贸w s膮 tak wa偶ne, 偶e warto traci膰 pieni膮dze na wizyty kandydat贸w w艣r贸d Polonii? Jakie s膮 formy reklamy politycznej czy formy komunikowania politycznego mo偶liwe i skuteczne do przeprowadzenia na tych terenach, w艣r贸d tej cz臋艣ci elektoratu? Czy zrobili艣my wszystko by u艂atwi膰 jeszcze wi臋kszemu gronu naszych rodak贸w uczestnictwo w tych dniach w wyborach? Dlaczego frekwencja wyborcza poza granicami kraju jest o tyle wy偶sza? Co na ni膮 wp艂ywa?

Czytaj wi臋cej...

Doskona艂e wykorzystanie Internetu w kampanii wyborczej.


John F. Kennedy udoskonali艂 wykorzystanie telewizji jako medium, za pomoc膮 kt贸rego mo偶na dotrze膰 do spo艂ecze艅stwa. Teraz Barack Obama zrewolucjonizowa艂 sztuk臋 komunikowania si臋 z wyborcami , stajac si臋 "pierwszym internetowym prezydentem". Obama wypracowa艂 nowy model prezentowania si臋 w mediach - twierdzi politolog Bill Schneider: "W starym modelu prezydent m贸wi do ludzi w telewizji, a ludzie odpowiadaj膮 mu w sonda偶ach. W nowym - komunikacja odbywa si臋 w sieci, dzia艂a w dwie strony".

Czytaj wi臋cej...

Zasadno艣膰 stosowania koncepcji marketingu w obszarze komunikacji politycznej w 艣wietle sporu merytorycznego

Studiuj膮c literatur臋 i publikacje, kt贸re pojawi艂y si臋 w Polsce po okresie transformacji systemowej, tj. po roku 1989 czytelnik mo偶e odnie艣膰 mylne wra偶enie, 偶e marketing jako dziedzina nauki ma wiele odmian, oraz 偶e wystarczy tylko przetransponowa膰 nazewnictwo i elementy marketingu stosowanego w stosunku do przedsi臋biorstw, by m贸c stosowa膰 z powodzeniem t臋 taktyk臋 w odniesieniu do innego rodzaju podmiot贸w czy dzia艂alno艣ci ludzkiej.

Czytaj wi臋cej...

Ewolucja systemu komunikowania w polityce.

Zmiany zachodz膮ce w komunikowaniu w聽 polityce[1]maj膮 charakter ewolucyjny. Tempo pojawiania si臋 nowych rozwi膮za艅 i mo偶liwo艣膰 powszechnej ich adaptacji oraz spo艂ecznej akceptacji, kt贸ra wp艂ywa na intensywno艣膰 przebiegu proces贸w modernizacyjnych zale偶y od... zale偶y ono zdaniem M.Kolczy艅skiego[1]od wielu czynnik贸w zwi膮zanych z: 聽

Czytaj wi臋cej...