Czas i motywy podj臋cia decyzji wyborczej.


Korzystaj膮c z tych wynik贸w badania kandydaci prowadz膮cy swe kampanie wyborcze mog膮 odpowiednio rozk艂ada膰 w czasie nasilenie dzia艂a艅 zwi膮zanych z komunikacj膮 marketingow膮 skierowan膮 do poszczeg贸lnych segment贸w wyborc贸w: do wy偶ej wykszta艂conych bardziej intensywnie na pocz膮tku kampanii wyborczej, natomiast mniej wykszta艂conych i do os贸b m艂odych wiekiem bardziej intensywnie na jej ko艅cu. Wida膰 te偶, 偶e prawie jedna trzecia wyborc贸w badanych okre艣li艂a si臋 jako niezdecydowani prawie do ostatnich chwil chwili kampanii. Jest to bardzo du偶a cz臋艣膰 elektoratu, o kt贸ry kandydaci powinni zabiega膰 w szczeg贸lny spos贸b.

Czytaj wi臋cej...

Nastawienie wyborc贸w do kampanii negatywnej.

Poniewa偶 w trakcie ca艂ej kampanii wyborczej niejednokrotnie zdarza si臋, 偶e sztab wyborczy kontrkandydata przygotowuje i prezentuje w publicznych mediach kompromituj膮ce danego kandydata r贸偶ne wiadomo艣ci, uznano zatem za istotne sprawdzenie, jakiego typu informacje wp艂ywaj膮 silniej na podejmowan膮 ostatecznie decyzj臋 wyborcz膮.

Czytaj wi臋cej...

Preferencje wyborc贸w co do kwestii poruszanych w trakcie kampanii wyborczej w programach wyborczych

W zwi膮zku z postawion膮 tez膮, 偶e dla wyborc贸w jednym z najwa偶niejszych motyw贸w podj臋cia decyzji wyborczej jest nie tylko wizerunek kandydata, ale tak偶e program wyborczy g艂oszony przez kandydata,聽 w kolejnym pytaniu (r贸wnie偶 otwartym, by uzyska膰 ciekawszy wynik) postanowilam sprawdzi膰, jakie w takim razie problemy i kwestie powinien porusza膰 kandydat w swoim programie wyborczym.

Czytaj wi臋cej...