Podej艣cie coachingowe w mojej pracy

W jaki spos贸b wykorzystuj臋 coaching w mojej pracy?

Moja codzienno艣膰 to obecnie wzmo偶ona praca nad budow膮 w艂asnego programu szkoleniowego kszta艂tuj膮cego siln膮 mark臋 organizacji, lider贸w i cz艂onk贸w organizacji politycznych i biznesowych. Dziedzinie, kt贸r膮 zajmuj臋 si臋 od zawodowo od 10 lat, prowadz膮c w艂asn膮 witryn臋 internetow膮, wyk艂ady na uczelniach wy偶szych, szkolenia i indywidualne sesje doradcze. Obszary komunikacji marketingowej, wizerunkowej i politycznej, budowa silnej i sp贸jnej marki lidera czy organizacji, w oparciu o autentyczne kompetencje i warto艣ci cz艂owieka przy efektywnym wykorzystaniu nowoczesnych narz臋dzi komunikacji pozwalaj膮 mi czerpa膰 prawdziw膮 satysfakcj臋 z s艂u偶enia ludziom biznesu i polityki. Jako magister marketingu i doktor nauk humanistycznych w zakresie nauk o polityce, do tej pory skutecznie 艂膮czy艂am interdyscyplinarn膮 wiedz臋 i do艣wiadczenie w swej pracy, sk艂aniaj膮c bardziej si臋 do mentoringu jako g艂贸wnego narz臋dzia mej pracy. Silna wiara w ka偶dego cz艂owieka i jego naturalne zasoby i kompetencje, uczciwo艣膰, odpowiedzialno艣膰, ciekawo艣膰 i r贸wnowaga by艂y zawsze najwa偶niejszymi warto艣ciami, jakimi kierowa艂am si臋 w swej pracy. To w艂a艣nie one zdecydowa艂y o wykorzystaniu wiedzy z zakresu coachingu, kt贸ry umo偶liwia jak 偶adna inna dziedzina, prawdziwie skuteczne wspieranie klient贸w w docieraniu do nieodkrytych pok艂ad贸w w艂asnego potencja艂u, zgodnego z wyznawanymi przez nich warto艣ciami, okre艣laniu cel贸w i efektywnego tworzenia przyw贸dztwa i prawdziwego autorytetu.

Dzi臋ki w艂asnym umiej臋tno艣ciom tworzenia relacji opartych na zaufaniu, zaanga偶owaniu, otwarto艣ci a tak偶e zorientowaniu na cele, doskona艂ej intuicji i organizacji mog臋 stwarza膰 liderom mo偶liwo艣ci samodoskonalenia, rozwoju zawodowego i motywacji do samodzielnego wypracowania silnej i sp贸jnej marki na rynku politycznym. Podej艣cie coachingowe umo偶liwia聽 wypracowanie, przy mej pomocy, konkretnego, ambitnego, mo偶liwego do osi膮gni臋cia i okre艣lonego w czasie procesu zmiany, daj膮cego im poczucie bezpiecze艅stwa, spe艂nienia i gotowo艣膰 do przej臋cia odpowiedzialno艣ci za ustalone cele i decyzje.

Kt贸ry aspekt z kodeksu etycznego ICF uwa偶am za szczeg贸lnie wa偶ny i dlaczego?

Jak sama definicja coachingu, przyj臋ta przez ICF, m贸wi: "Coaching jest partnersk膮 wsp贸艂prac膮 z klientami w prowokuj膮cym do my艣lenia i kreatywnym procesie, kt贸ry inspiruje ich do maksymalizacji swojego osobistego i zawodowego potencja艂u", dlatego te偶 przestrzeganie wszystkich bez wyj膮tku zasad z kodeksu etycznego ICF uwa偶am za wa偶ne i niezb臋dne. Wsp贸艂praca z klientem musi odbywa膰 si臋 na podstawie umowy czy kontraktu, definiuj膮cym odpowiedzialno艣膰 i prawa ka偶dej ze stron. Partnerstwo nie mo偶e zaistnie膰 bez dochowania prawdy we wszystkich aspektach tej wsp贸艂pracy oraz poufno艣ci przekazywanych wzajemnie danych, informacji czy opisu zdarze艅. Bez tych za艂o偶e艅 nie wyobra偶alna dla mnie jest mo偶liwo艣膰 podj臋cia jakichkolwiek kontakt贸w z klientami, jak r贸wnie偶 w szerszym kontek艣cie reprezentowania spo艂eczno艣ci coach贸w na zewn膮trz. 呕aden klient nie jest w stanie si臋 otworzy膰 przed nami, je艣li nie b臋dzie czu艂 si臋 bezpiecznie i komfortowo, a tylko zapewnienie o poufno艣ci i mo偶liwo艣ci przerwania w ka偶dym momencie wsp贸艂pracy przez obydwie strony- daj臋 gwarancj臋 osi膮gni臋cia profesjonalnych relacji. Profesjonalizm w zawodzie coacha oznacza dla mnie szanowanie pogl膮d贸w, warto艣ci, przekona艅 i uczu膰 drugiego cz艂owieka, kt贸ry jest dla mnie najwa偶niejszy w ca艂ym procesie coachingowym. Dla klienta wa偶ne jest nawi膮zanie relacji opartych na otwarto艣ci, zaufaniu, poszanowaniu, akceptacji i prawdzie, s艂u偶膮cych wys艂uchaniu i zrozumieniu sedna problemu, by dotrze膰 do celu. Tylko te wszystkie razem przestrzegane zasady etyczne, wyszczeg贸lnione tak偶e w kodeksie ICF, mog膮 prze艂ama膰 op贸r i przynie艣膰 skuteczne rozwi膮zania prowadz膮ce do trwa艂ej i satysfakcjonuj膮cej klienta zmiany. 聽