Si艂a marki le偶y w Tobie

W komunikacji politycznej, lecz tak偶e biznesowej coraz wa偶niejsze jest znalezienie nowego, skutecznego sposobu dotarcia do odbiorc贸w z prostym i zrozumia艂ym przekazem, tak by zwi臋kszy膰 w艣r贸d nich rozpoznawalno艣膰 i pozyska膰 czy mo偶e nale偶y powiedzie膰 odzyska膰 ich zaufanie. Popularne sta艂y si臋 twierdzenia o potrzebie budowy strategii odpowiedzialnych spo艂ecznie, co w sytuacji globalnej wymiany informacji, permanentnej oceny, ogromnego wp艂ywu medi贸w, zw艂aszcza medi贸w spo艂eczno艣ciowych jest dla wielu lider贸w wyzwaniem. 聽

Aby odnie艣膰 dzi艣 sukces musz膮 oni w艂a艣ciwie kszta艂towa膰 swoj膮 mark臋. Mark臋 indywidualn膮, ale i partyjn膮 czy biznesow膮, a tak偶e wszystkich cz艂onk贸w tej organizacji. Takiemu celowi s艂u偶y zarz膮dzanie poprzez mark臋 personaln膮.

Nowa metoda zarz膮dzania - branding personalny stosowany w obszarze polityki czy biznesu bazuje na autentycznych zasobach polityka czy lidera: tych aktualnych (jaki jestem, czym dysponuj臋), potencjalnych (jak mog臋 to zmieni膰, wymagaj膮cych zmian i kompetencji, wsparcia z zewn膮trz) oraz spo艂ecznych (u偶yteczno艣膰, rozpoznawalno艣膰, wsp贸艂dzia艂anie). Tylko dzi臋ki nim oraz sp贸jnej prezentacji w harmonijny spos贸b, mo偶liwie wielorakimi kana艂ami, do celowo wybranego segmentu odbiorc贸w podmiot polityczny i biznesowy mo偶e wzbudzi膰 pozytywne emocje swych odbior贸w i przejrzysto艣膰 wizerunkow膮, a w d艂ugiej perspektywie tak偶e uznanie i szacunek, gwarantuj膮ce przewag臋 na rynku.

Jakie funkcje spe艂nia zatem marka polityczna i personalna?

  1. Kojarzy mark臋 z okre艣lonymi warto艣ciami.
  2. Skraca czas podj臋cia decyzji - to skr贸t my艣lowy dla wielu potencjalnych wyborc贸w.
  3. Obietnica jako艣ci, korzy艣ci i oczekiwanej satysfakcji.
  4. Podbudowuje w艂asny status/presti偶, przynale偶no艣膰 do grupy spo艂ecznej/kulturowej.
  5. Pomaga podmiotowi politycznemu w osi膮ganiu za艂o偶onych cel贸w.
  6. Skuteczny spos贸b odr贸偶nienia si臋 od innych (idea, przes艂anie, wygl膮d, gad偶ety).
  7. Wp艂ywa na przyci膮ganie uwagi i zwi臋kszenie widoczno艣ci.
  8. Wspomaga kreowanie i zwi臋kszenie zaufania.
  9. Buduje rozpoznawalno艣膰 i autorytet w d艂ugiej perspektywie czasu.
  10. Podnosi motywacj臋 cz艂onk贸w danej organizacji i jej nowych zwolennik贸w.
  11. Skupia wok贸艂 siebie zwolennik贸w danej marki.
  12. Powoduje zwi臋kszenie skuteczno艣ci strategii marketingowych i konkurencyjno艣ci na rynku politycznym.

Czy zbudowanie marki politycznej i personalnej gwarantuje osi膮gni臋cie sukcesu? Tak, pod warunkiem, 偶e w艂a艣ciwie rozr贸偶nia si臋 wizerunek od marki. Wiele os贸b cz臋sto tworz膮c sw贸j wizerunek jest przekonanych o zbudowaniu swojej marki personalnej. Inaczej tak偶e, buduj膮c sw贸j wizerunek w mediach spo艂eczno艣ciowych tak偶e cz臋sto s膮 przekonani o wykonanej pracy nad stworzeniem w艂asnej marki personalnej.

Wizerunek to spos贸b w jaki chcesz by膰 postrzegana/y i jest celowo tworzonym obrazem marki, kt贸ry dociera poprzez odpowiednie 艣rodki komunikacji do opinii publicznej w celu wywo艂ania u nich okre艣lonego skojarzenia emocjonalnego, kt贸re u艂atwia im interpretacj臋.

Marka personalna m贸wi o tym, jak silny masz wp艂yw na to, jak jeste艣 postrzegany. Wizerunek marki powinno si臋 zatem traktowa膰 jako jeden z element贸w tworz膮cych mark臋 personaln膮 czy polityczn膮, a zarzadzanie nim polega na zapewnieniu sp贸jno艣ci informacji.

Na Tw贸j obraz i obraz Twojej marki sk艂adaj膮 si臋:

-to偶samo艣膰 (rozumianej jako osobowo艣膰, cechy charakteru, cel 偶ycia, sens istnienia, warto艣ci, autentyczno艣膰, zaufanie),

-przes艂anie (u偶yteczno艣膰 dla innych),

-relacje (umiej臋tno艣膰 budowy relacji z innymi, networking),

-wygl膮d (styl, akcesoria, estetyka),

-komunikacja niewerbalna (postawa, zachowania, gesty, mimika- z kt贸rych cz臋sto sobie nie zdajemy sprawy),

-komunikacja werbalna (s艂owa, tre艣ci, pogl膮dy) oraz

-rozpoznawalno艣膰 (autorytet, widoczno艣膰 w sieci, w mediach).

Wa偶ne powinno by膰 stworzenie, zbudowanie w艂asnej, autentycznej marki politycznej czy personalnej, opartej na prawdziwych kompetencjach, cechach i wyznawanych warto艣ciach, tak by wizerunek ukszta艂towany zosta艂 w spos贸b w艂a艣ciwy 鈥 prezentuj膮cy osob臋 jako autentyczn膮 (sp贸jn膮 wewn膮trz i na zewn膮trz), wzbudzaj膮c膮 zaufanie. Nie chodzi o przechwalanie si臋, lecz o docenianie siebie i w odpowiedni spos贸b przekazywanie swojej osoby i w艂asnych osi膮gni臋膰 potencjalnym odbiorcom. Zmie艅 my艣lenie, a inni zmieni膮 zdanie o Tobie.

Pami臋taj: na autentyczno艣膰 Twojej marki wp艂ywaj膮 komunikaty dostarczane w ca艂ym Twoim 偶yciu: w r贸wnym stopniu ze sfery prywatnej (np. rodzina, wsp贸艂ma艂偶onka/ek, dzieci, zachowanie w czasie wolnym, pasje, stosunek do os贸b otaczaj膮cych, pogl膮dy i opinie wyg艂aszane w Internecie, styl bycia), zawodowej (np. spos贸b zachowania i prezencji, postawa, akcesoria biznesowe, kompetencje, relacje z prze艂o偶onymi i podw艂adnymi, nastawienie do pracy, zaanga偶owanie, terminowo艣膰, reakcja w sytuacjach kryzysowych, wizerunek w sieci, rozpoznawalno艣膰 i poczucie humoru) jak i spo艂ecznej (np. wra偶liwo艣膰 na krzywd臋 ludzk膮, inteligencja emocjonalna, postawy pro spo艂eczne i obywatelskie). Dlatego tak wa偶ne jest dbanie o sp贸jno艣膰 wizerunku i znalezienie wyr贸偶nika. Uwypuklaj 鈥瀟o co艣 szczeg贸lnego鈥, co masz, co jest w Tobie, ale ono musi rzeczywi艣cie istnie膰!!!

Uwierz we w艂asn膮 wyj膮tkowo艣膰, poka偶, ile jest wart Tw贸j wizerunek i Twoja marka 鈥 to jest klucz do sukcesu 鈥 nie tylko w polityce, ale tak偶e sukcesu marki personalnej!