Zaprzysi臋偶enia Prezydent贸w USA i Przem贸wienie Inauguracyjne Baracka Obamy

Kt贸ry prezydent jako pierwszy 艣lubowa艂 w d艂ugich spodniach? Kto na zaprzysi臋偶enie przyszed艂 piechot膮, a czyja inauguracja musia艂a konkurowa膰 z rozgrywkami futbolu ameryka艅skiego? Przedstawiam najciekawsze momenty w historii prezydenckich inauguracji oraz t艂umaczenie inauguracyjnego przem贸wienia prezydenta stan贸w Zjednoczonych Baracka Obamy, wyg艂oszone tu偶 po z艂o偶eniu przysi臋gi, 20 stycznia 2009.

Czytaj wi臋cej...

Pozycjonowanie kandydata politycznego i jego wp艂yw na zachowania wyborc贸w.

Rozw贸j radia, telewizji i sieci komputerowych, traktowany cz臋sto jako rewolucja elektronicznych technik przekazywania informacji umo偶liwi艂 komunikowanie si臋 na masow膮 skal臋, co by艂o ju偶 wcze艣niej sygnalizowane, ale jednocze艣nie wp艂yn膮艂 na jako艣膰 komunikacji spo艂ecznej, w tym komunikowania w polityce. Nadawcy da艂 on wi臋ksze mo偶liwo艣ci dotarcia do wyborcy - niejako "wchodzi" on codziennie do ich dom贸w, ale jednocze艣nie spowodowa艂, 偶e nadawca radzi膰 sobie musi r贸wnie偶 z wi臋ksz膮 konkurencj膮 na rynku politycznym i z wi臋ksz膮 艣wiadomo艣ci膮 wyborc贸w, kt贸rzy s膮 lepiej ni偶 dotychczas poinformowanym elektoratem.

Czytaj wi臋cej...

Wp艂yw kszta艂towania wizerunku kandydata politycznego na zachowania wyborc贸w.

Wizerunek kandydata, zdaniem M.Mazura powinien by膰 tak projektowany, aby m贸g艂 odnosi膰 si臋 do wszystkich mo偶liwych segment贸w wyborc贸w, do kt贸rych kandydat stara si臋 dotrze膰. Program wyborczy kandydata, stwarzaj膮cy mo偶liwo艣膰 zaprezentowania sposob贸w realizacji poruszanych problem贸w w kampanii wyborczej powinien r贸wnie偶 utwierdza膰 wcze艣niej okre艣lony wizerunek kandydata.

Czytaj wi臋cej...