Siła marki leży w Tobie
W komunikacji politycznej, lecz także biznesowej coraz ważniejsze jest znalezienie nowego, skutecznego sposobu dotarcia do odbiorców z prostym i zrozumiałym przekazem, tak by zwiększyć wśród nich rozpoznawalność i pozyskać czy może należy powiedzieć odzyskać ich zaufanie. Popularne stały się twierdzenia o potrzebie budowy strategii odpowiedzialnych społecznie, co w sytuacji globalnej wymiany informacji, permanentnej oceny, ogromnego wpływu mediów, zwłaszcza mediów społecznościowych jest dla wielu liderów wyzwaniem.
Aby odnieść dziś sukces muszą oni właściwie kształtować swoją markę. Markę indywidualną, ale i partyjną czy biznesową, a także wszystkich członków tej organizacji. Takiemu celowi służy zarządzanie poprzez markę personalną.
Nowa metoda zarządzania - branding personalny stosowany w obszarze polityki czy biznesu bazuje na autentycznych zasobach polityka czy lidera: tych aktualnych (jaki jestem, czym dysponuję), potencjalnych (jak mogę to zmienić, wymagających zmian i kompetencji, wsparcia z zewnątrz) oraz społecznych (użyteczność, rozpoznawalność, współdziałanie). Tylko dzięki nim oraz spójnej prezentacji w harmonijny sposób, możliwie wielorakimi kanałami, do celowo wybranego segmentu odbiorców podmiot polityczny i biznesowy może wzbudzić pozytywne emocje swych odbiorów i przejrzystość wizerunkową, a w długiej perspektywie także uznanie i szacunek, gwarantujące przewagę na rynku.
Jakie funkcje spełnia zatem marka polityczna i personalna?