Siła marki leży w Tobie

W komunikacji politycznej, lecz także biznesowej coraz ważniejsze jest znalezienie nowego, skutecznego sposobu dotarcia do odbiorców z prostym i zrozumiałym przekazem, tak by zwiększyć wśród nich rozpoznawalność i pozyskać czy może należy powiedzieć odzyskać ich zaufanie. Popularne stały się twierdzenia o potrzebie budowy strategii odpowiedzialnych społecznie, co w sytuacji globalnej wymiany informacji, permanentnej oceny, ogromnego wpływu mediów, zwłaszcza mediów społecznościowych jest dla wielu liderów wyzwaniem.  

Aby odnieść dziś sukces muszą oni właściwie kształtować swoją markę. Markę indywidualną, ale i partyjną czy biznesową, a także wszystkich członków tej organizacji. Takiemu celowi służy zarządzanie poprzez markę personalną.

Nowa metoda zarządzania - branding personalny stosowany w obszarze polityki czy biznesu bazuje na autentycznych zasobach polityka czy lidera: tych aktualnych (jaki jestem, czym dysponuję), potencjalnych (jak mogę to zmienić, wymagających zmian i kompetencji, wsparcia z zewnątrz) oraz społecznych (użyteczność, rozpoznawalność, współdziałanie). Tylko dzięki nim oraz spójnej prezentacji w harmonijny sposób, możliwie wielorakimi kanałami, do celowo wybranego segmentu odbiorców podmiot polityczny i biznesowy może wzbudzić pozytywne emocje swych odbiorów i przejrzystość wizerunkową, a w długiej perspektywie także uznanie i szacunek, gwarantujące przewagę na rynku.

Jakie funkcje spełnia zatem marka polityczna i personalna?

Czytaj więcej...

Co ważniejsze: dobry cel czy droga do celu?

Dobrze zaplanowane działania przynoszą sukces. Ważny jest tak samo sposób stawiania sobie celu, jak i cały proces dochodzenia do niego. Jeśli źle sprecyzujesz cel i ostatecznie do niego nie dojdziesz, w przyszłości może negatywnie wpływać na Twoją motywację do wyznaczania sobie innych celów. Właściwe podejście do skutecznego rozwoju swojej kariery (także politycznej) wymaga wyznaczenia jasnego, mierzalnego i możliwego do wykonania celu. Zadanie na pozór proste, lecz jak pokazuje praktyka przysparza wielu problemów. Postaw cel, by działania Twoje były skuteczne, oszczędzały czas i koszty oraz zwiększały Twoją motywację na przyszłość. Osiągnięcie celu wytwarza pozytywny i inspirujący obraz w Twoim umyśle, będący motorem dalszych działań. Opracuj jasną wizję tego, czego chcesz i uwzględnij wartości jakie Ty i Twoi odbiorcy cenicie.

Dobrze postawiony cel to podstawa!  

Postaraj się zatem określić Twój cel zgodnie z następującymi kryteriami:

Czytaj więcej...

Jak osiągnąć skuteczność realizacji naszych celów

Brian Tracy powiedział kiedyś : "Ludzie mający jasne, sprecyzowane i zapisane cele" mogą w o wiele krótszym czasie osiągnąć więcej, niż "ludzie bez celów są w stanie sobie wyobrazić".  Podzielając tę opinię, branding personalny tak wielki nacisk kładzie właśnie na doprecyzowanie celów zawodowych w sposób jasny, mierzalny, osiągalny, istotny i określony w czasie. Jednocześnie sposób ten warunkuje skuteczność ich realizacji. Skuteczność bowiem osiąga się poprzez precyzyjne wskazanie i zapisanie na papierze, najważniejszego dla nas miejsca, w którym się chcemy i możemy znaleźć w określonym momencie czasu w przyszłości.  Tylko osoba, która widzi siebie w przyszłości jako realizatorkę takich planów i potrafi i chce tę wizję przełożyć na dzień dzisiejszy, może odnieść sukces. Odpowiednia wizja dodatkowo zapisana i określona w czasie i miejscu jest szansą na jej realizację. Na pozór wydaje się to niezmiernie łatwym procesem: wytyczam cel i konsekwentnie staram się go realizować.

Czytaj więcej...

Wyznacznik prawdziwego lidera- autentyczność

Z pełnym przekonaniem należy powiedzieć, że autentyczność jest w dzisiejszych czasach wyznacznikiem prawdziwego lidera czy przywódcy uzyskującego powszechne uznanie, a nie jedynie krótkotrwałą i wątpliwą  rozpoznawalność. Nie jest  cechą wrodzoną , lecz opiera się bardziej na subiektywnym wrażeniu. Oznacza to, co prawdziwe, pozbawione sztuczności, zgodne z rzeczywistością. Rozróżnić ją najprościej można patrząc na nasze odczucia w stosunku do danej osoby. Jeśli czujemy się nieswojo i nie bardzo popieramy to co słyszymy lub widzimy u innych, a ich ciało wysyła jeszcze inne sygnały, to mamy zapewne do czynienia z brakiem szczerości i prawdziwości. Nie oznacza to od razu kłamstwa czy złych zamiarów, lecz zdecydowanie podważa wiarygodność takiej osoby i powinna wzbudzić naszą podejrzliwość. Nasze zażenowanie powstające w tej sytuacji wzbudza brak zaufania do ocenianych przez nas osób i jednocześnie blokuje poprawną i skuteczną komunikację.

Są oczywiście sytuacje, w których często podświadomie maskujemy się i zachowujemy w nienaturalny, czy wręcz nieprawdziwy sposób. Nasze wychowanie, wzorce rodzinne, szkoła i stereotypy społeczne, chęć zaistnienia w określonym środowisku, czy brak pewności siebie, strach przed podjęciem ryzyka, zmuszają nas do zachowań akceptowalnych przez otoczenie. Samo uświadomienie sobie faktu dopasowywania się do adekwatnego zachowania, uwrażliwi nas już na bycie bardziej autentycznym i oczekiwania tej cechy u innych.

Czytaj więcej...