W jaki sposób wykorzystuję coaching w mojej pracy?
Moja codzienność to obecnie wzmożona praca nad budową własnego programu szkoleniowego kształtującego silną markę organizacji, liderów i członków organizacji politycznych i biznesowych. Dziedzinie, którą zajmuję się od zawodowo od 10 lat, prowadząc własną witrynę internetową, wykłady na uczelniach wyższych, szkolenia i indywidualne sesje doradcze. Obszary komunikacji marketingowej, wizerunkowej i politycznej, budowa silnej i spójnej marki lidera czy organizacji, w oparciu o autentyczne kompetencje i wartości człowieka przy efektywnym wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi komunikacji pozwalają mi czerpać prawdziwą satysfakcję z służenia ludziom biznesu i polityki. Jako magister marketingu i doktor nauk humanistycznych w zakresie nauk o polityce, do tej pory skutecznie łączyłam interdyscyplinarną wiedzę i doświadczenie w swej pracy, skłaniając bardziej się do mentoringu jako głównego narzędzia mej pracy. Silna wiara w każdego człowieka i jego naturalne zasoby i kompetencje, uczciwość, odpowiedzialność, ciekawość i równowaga były zawsze najważniejszymi wartościami, jakimi kierowałam się w swej pracy. To właśnie one zdecydowały o wykorzystaniu wiedzy z zakresu coachingu, który umożliwia jak żadna inna dziedzina, prawdziwie skuteczne wspieranie klientów w docieraniu do nieodkrytych pokładów własnego potencjału, zgodnego z wyznawanymi przez nich wartościami, określaniu celów i efektywnego tworzenia przywództwa i prawdziwego autorytetu.
Â
Dzięki własnym umiejętnościom tworzenia relacji opartych na zaufaniu, zaangażowaniu, otwartości a także zorientowaniu na cele, doskonałej intuicji i organizacji mogę stwarzać liderom możliwości samodoskonalenia, rozwoju zawodowego i motywacji do samodzielnego wypracowania silnej i spójnej marki na rynku politycznym. Podejście coachingowe umożliwia wypracowanie, przy mej pomocy, konkretnego, ambitnego, możliwego do osiągnięcia i określonego w czasie procesu zmiany, dającego im poczucie bezpieczeństwa, spełnienia i gotowość do przejęcia odpowiedzialności za ustalone cele i decyzje.
Który aspekt z kodeksu etycznego ICF uważam za szczególnie ważny i dlaczego?
Jak sama definicja coachingu, przyjÄ™ta przez ICF, mówi: "Coaching jest partnerskÄ… współpracÄ… z klientami w prowokujÄ…cym do myÅ›lenia i kreatywnym procesie, który inspiruje ich do maksymalizacji swojego osobistego i zawodowego potencjaÅ‚u", dlatego też przestrzeganie wszystkich bez wyjÄ…tku zasad z kodeksu etycznego ICF uważam za ważne i niezbÄ™dne. Współpraca z klientem musi odbywać siÄ™ na podstawie umowy czy kontraktu, definiujÄ…cym odpowiedzialność i prawa każdej ze stron. Partnerstwo nie może zaistnieć bez dochowania prawdy we wszystkich aspektach tej współpracy oraz poufnoÅ›ci przekazywanych wzajemnie danych, informacji czy opisu zdarzeÅ„. Bez tych zaÅ‚ożeÅ„ nie wyobrażalna dla mnie jest możliwość podjÄ™cia jakichkolwiek kontaktów z klientami, jak również w szerszym kontekÅ›cie reprezentowania spoÅ‚ecznoÅ›ci coachów na zewnÄ…trz. Å»aden klient nie jest w stanie siÄ™ otworzyć przed nami, jeÅ›li nie bÄ™dzie czuÅ‚ siÄ™ bezpiecznie i komfortowo, a tylko zapewnienie o poufnoÅ›ci i możliwoÅ›ci przerwania w każdym momencie współpracy przez obydwie strony- dajÄ™ gwarancjÄ™ osiÄ…gniÄ™cia profesjonalnych relacji. Profesjonalizm w zawodzie coacha oznacza dla mnie szanowanie poglÄ…dów, wartoÅ›ci, przekonaÅ„ i uczuć drugiego czÅ‚owieka, który jest dla mnie najważniejszy w caÅ‚ym procesie coachingowym. Dla klienta ważne jest nawiÄ…zanie relacji opartych na otwartoÅ›ci, zaufaniu, poszanowaniu, akceptacji i prawdzie, sÅ‚użących wysÅ‚uchaniu i zrozumieniu sedna problemu, by dotrzeć do celu. Tylko te wszystkie razem przestrzegane zasady etyczne, wyszczególnione także w kodeksie ICF, mogÄ… przeÅ‚amać opór i przynieść skuteczne rozwiÄ…zania prowadzÄ…ce do trwaÅ‚ej i satysfakcjonujÄ…cej klienta zmiany. Â
Â