Reklama i PR na rozdro偶u

Reklama i PR na rozdro偶u, Autor: Prof Henryka Mruka , Wydawnictwo Forum Naukowe w Poznaniu w 2008 r.

Ksi膮偶ka stanowi prezentacj臋 pogl膮d贸w autor贸w referat贸w wyg艂oszonych na konferencji zatytu艂owanej , kt贸ra odby艂a si臋 17.11.2007 r. w Wy偶szej Szkole Zarz膮dzania i Bankowo艣ci w Poznaniu聽

Zdaniem Prof. Henryka Mruka " pog艂臋bione spojrzenie na zagadnienia reklamy oraz public relations wpisuje si臋 w tocz膮c膮 si臋 dyskusj臋 na temat zmian paradygmatu ekonomii jako nauki. Wi膮偶e si臋 to zar贸wno z dostrzeganiem w konsumencie istoty nie tylko racjonalnej, ale tak偶e (a mo偶e przede wszystkim) emocjonalnej, jak i uwzgl臋dnieniem kontekstu spo艂ecznego, kt贸ry matematyczna szko艂a ekonomii odsun臋艂a na plan dalszy. Integrowanie ekonomii z naukami spo艂ecznymi, z kt贸rymi jest ona formalnie zwi膮zana, mo偶na uzna膰 za nurt interesuj膮cy oraz w艂a艣ciwy."
W Monografii omawiane problemy przedstawione zosta艂y zar贸wno przez badaczy zajmuj膮cych si臋 problematyk膮 reklamy i public relations (spojrzenie od wewn膮trz) oraz tych, kt贸rzy zajmuj膮 si臋 obszarami otaczaj膮cymi komunikuj膮ce si臋 przedsi臋biorstwo (spojrzenie z zewn膮trz).
Om贸wione zosta艂y w tej pozycji takie kwestie jak: neuromarketing, szanse i bariery komunikacji zintegrowanej, advertorial jako narz臋dzie public relations i reklamy, ambient media i marketing szeptany jako alternatywne formy komunikacji, nowoczesne technologie w budowaniu skutecznych dzia艂a艅 marketingowych, komunikacja mobilna w s艂u偶bie masowej indywidualizacji, wirtualna konsumpcja, marketing polityczny - wizerunek czy przes艂anie, mo偶liwo艣ci oddzia艂ywania s艂owami w reklamie oraz reklama w poezji i聽 rozdro偶e - umiej臋tno艣膰 wyboru.
Wszystkie zagadnienia zaprezentowano w spos贸b wielow膮tkowy, r贸偶norodny i w szerszej perspektywie, pozwalaj膮c na szukanie nowych rozwi膮za艅, metod i refleksji.聽 聽

Gor膮co polecam te pozycj臋 wszystkim, kt贸rzy s膮 zainteresowani lepszym zrozumieniem proces贸w decyzyjnych i poznawczych, lepsz膮 kontrol膮 i trafnym wyborem skutecznych propozycji komunikacyjnych w szybko zmieniaj膮cym si臋 otoczeniu ekonomiczno-spo艂ecznym. A wszystko to po to, by jak m贸wi Janusz Plencler " przesta膰 si臋 b艂膮ka膰".聽