Organizacja i przebieg bada艅 w艂asnych.
Pomimo w艂o偶onego du偶ego wysi艂ku aby doszuka膰 si臋 w dost臋pnych publikacjach zwartych, czasopi艣mienniczych oraz w Internecie jakichkolwiek informacji dotycz膮cych opinii obywateli polskich o kampaniach wyborczych i ich preferencji w zakresie komunikacji marketingowej z kandydatami ubiegaj膮cymi si臋 o najwy偶sze urz臋dy w Polsce nie napotka艂am na 偶adne badania w tym zakresie. Wi臋kszo艣膰 autor贸w zajmuj膮cych si臋 tym tematem odwo艂uje si臋 w spos贸b bezkrytyczny i pomijaj膮c czynniki historyczne, prawne, kulturowe, 艣rodowiska czy gospodarcze do wzorc贸w stosowanych w Stanach Zjednoczonych. Celem pozyskania materia艂u badawczego zdecydowa艂am si臋 wi臋c zastosowa膰 technik臋 indywidualnych wywiad贸w pog艂臋bionych oraz badania ankietowego. W badaniu wykorzysta艂am g艂贸wnie do艣wiadczenia i pami臋膰 wyborc贸w oraz聽 kandydat贸w z ostatniej kampanii wyborczej jaka prowadzona by艂a w zwi膮zku z wyborami na prezydent贸w miast w 2002 roku (tym ciekawszych, 偶e pierwszych tego typu w Polsce).